Slutspurt

DSC_0034Här hos mig börjar saker ske för sista gången; sista föreläsningen, sista diskpasset, sista gemensamma husmiddagen. Men just nu känner jag ingen sorg utan bara längtan. Jag längtar så innerligt efter att också sista tentan ska vara skriven. Jag längtar efter att få börja sortera allt krafs i mina skrivbords- och byrålådor efteråt. Sätta på musik och öppna fönstret, släppa in solen och sommarluften. Försiktigt plocka ner lilla ljusslingan och de svartvita fotona från väggen, krama mina huskompisar hejdå. Då kan kanske sorgen få komma. I en vecka till måste jag längta för att orka.

4 comments

  1. lidia

    Ja, lilla älskling, det är en del av livet: man börjar och slutar, man kommer och går. Något slutar för att något nytt ska börja…
    Tänker på dig och din tenta, man tar primero lo primero:) Därefter infinner sig en härlig befriande känsla av att ha klarat ett mål.
    Tusen pussar från mamma som älskar dig så mycket!
    Hoppas det går bra för Daniel och stor kram från mig till honom!

  2. Emilie

    Älsklings sis! Fattar precis hur du känner.. det kommer gå bra det vet jag:-) Du är bäst! Längtar efter dig!!! Tusen pussar<3<3<3

Kommentera

