I-landsfrustration och indiskt med Niklas och Lisa

DSC_0006DSC_0005Här har ni mig och Daniel i fredags, när vi tillslut lyckats haffa en taxi. Jag måste bara få konstatera en sak: Taxisituationen i SanFran är så otroligt värdelös. När man ringer för att beställa säger de alltid: ”Tack för din beställning! Taxin är där om mellan 5 och 45 minuter!” Suck. Hur tänker de sig att man ska kunna planera sitt liv när de inte kan vara mer specifika än så? Det slutar ju antingen med att man får slänga sminknecessären i hallen och komma en halvtimme för tidigt, eller att man (vilket är betydligt vanligare) anländer alldeles för sent med andan i halsen fastän man varit ute i god tid. I-landsproblem, detta. Jag vet. Men var tvungen att ventilera efter alla dessa månader. (Jag skrev till och med en uppsats om taxibolagens brist på service i en av mina business-kurser förra terminen. Så mycket frustration bär jag på).

DSC_0011Vi träffade i alla fall fina Niklas och Lisa, som också är SanFran-svenskar (och bloggar här), för en indisk måltid på Dosa. Lisa fick bland annat in ett GIGANTISKT bröd som såg ut som en inbakad kalkon!

DSC_0013Och vi hade en himla trevlig kväll ihop. (Sedan tog vi bussen hem).

7 comments

  1. the life of happiness

    Ser jättehärligt ut😀 Och vet du vad, jag har blivit med Nikon D3100😀 !!! Tack för tipset, nu ska jag bara bli bästa kompis med den också😉 Har läst i handboken, provat, gjort fel, läst igen, provat, gjort rätt (!) och tänker fortsätta så tills jag lärt mig hur den fungerar! Puss! (Btw, vilken inställning hade du när ni tog bilderna på er i bilen?)

Kommentera

