Saker jag gör när jag borde plugga #1: Finkammar Hemnet

matplats.jpg_Thumbnail3stukatur.jpg_Thumbnail3lvardagsrumfonster.jpg_Thumbnail3kakelugn.jpg_Thumbnail3dorr.jpg_Thumbnail3_MG_5581.jpg_Thumbnail3tak.jpg_Thumbnail3hall.jpg_Thumbnail3ldetaljerkontor.jpg_Thumbnail3Idag samlar jag på pastellig/romantisk/pysslig helginspiration från Hemnet, i form av tre vackra lägenheter i Rörsjöstaden i Malmö (nämligen denna, denna och den här). 

Varför denna plötsliga entusiasm? Jo, det har blivit dags för ännu en midterm-våg. Och Hemnet-surfande är en oundviklig fas i mitt tentaplugg. Ellerja, innan mitt tentaplugg kan sätta fart på allvar, så att säga.

Alla bilder kommer från mäklarbyrån Bolaget som är rätt grymma på styling och fotografering – kolla med fördel hemsidan om du själv har något du egentligen borde göra men känner att du först måste ha litelite mer inspi!

8 comments

  1. Linnéa

    Så fantastiska bilder! Haha och trött som jag var när jag tittade på inlägget första gången läste jag ”pinsamma hemmet” och undrade vilken underbar boning du flyttat in i😀 !!

      • Linnéa

        Men då hade jag ju nästan rätt, då är du ju där mentalt i alla frall😉 Dessutom är du så duktig på att skapa vackra miljöer/bilder/stilleben så det skulle mycket väl ha kunnat vara ett Elisabeth-verk!

  2. lidia dayan

    Ja, jag läste också hemmet….och funderade var är du nu? Har du tagit Emilies stol? Den första bilden kunde vara i ditt studentrum. Det blev fint att titta på:)

  3. the life of happiness

    Hej igen🙂 Tänkte kolla med min vän om du kan hjälpa mig med en teknisk fråga🙂 Jag förstår inte hur jag får bilderna att hamna bredvid varandra när jag inkluderar media i inlägg.. hur gör man!? Och nästa grej som hände när jag laddade upp inlägget om Phillip Island i morse: bilderna blev pixliga. Hur hände det!?😦 Puss på dig och please help me!

    • the berkeley blog

      Hej min vän! Hmm. I just detta inlägg var originalbilderna redan ”kollage”, så jag bara infogade dem som de var. Annars har jag gjort egna ”kollage” i Adobe InDesign, men det är lite krångligt och det finns säkert något lättare sätt. Men nu tittade jag in hos dig och det såg ut som du hade massor av bilder bredvid varandra! Du kanske löst gåtan!? Vad gäller pixlighet kan jag bara komma på att man ska välja stor bildstorlek när man infogar bilden (det kommer upp olika storlekar och så får man klicka på den man vill ha). Annars vet jag inte :S Men det finns säkert en massa ”tutorials” som man kan googla fram! Lycka till😀❤

      • the life of happiness

        Tack! Jag har faktiskt löst gåtan: när du lägger till media i inlägget kan du välja ”skapa galleri”. Välj då de bilder du vill ha och sedan vilken typ av galleri du vill ha. Sedan infogar du galleriet i inlägget🙂 Superenkelt så fort man förstått processen! Pixligheten fick jag bort genom att minska bildernas storlek innan jag laddade upp dem (jag öppnade dem bara i paint och valde ”minska storlek” till 30 %). Men, nu har jag en annan gåta: Hur får du upp den söta bilden och din lilla text i marginalen? Och hur får man dit bloglovin-ikonen?🙂 Puss!

Kommentera

