Smygfirande, finfrukost & flash mobs

DSC_0024 I fredags kom den här mannen och hälsade på hos mig i Berkeley.

DSC_0015Han hade med sig blommor eftersom det var internationella kvinnodagen. Det är väl egentligen ingenting att fira utan snarare en dag för att uppmärksamma ojämställdhet och patriarkaliskt elände i världen. Men vi smygfirade ändå vårt jämställda förhållande med sol och läsk på min takterass.

DSC_0031DSC_0036Sedan tog vi med oss Maria till Belli Osteria i Downtown Berkeley och åt smarrig italiensk middag.

DSC_0040På tåget till SanFran hittade vi Fredrik som också är bytis från Lund.

DSC_0043Han hade med sig två glada danskar!

DSC_0006På lördagen blev det bara plugg respektive jobb. Men på söndagen unnade vi oss en solig stund på Fillmore!

DSC_0009 DSC_0020 DSC_0033Med frukost på uteservering.

DSC_0052 DSC_0143Åh vad jag kommer sakna SanFran!

DSC_0070DSC_0066På eftermiddagen begav jag mig till Ferry Building.

DSC_0079 DSC_0082Det var full fart på stan med cyklar och rockande barn.

DSC_0086Och så hamnade jag osannolikt nog i en flash mob!

DSC_0096Sedan väntade måsen och jag på att Maria skulle komma, för vi skulle nämligen gå på något så mysigt som San Francisco International Tea Festival! Bilder kommer snart!

11 comments

  1. lidia dayan

    De bästa med plugget är pauserna…
    Ni är så vackra och sköna att se på! Och allt det livliga omkring Er! Vi får Karman och energin:)tusen pussar mamma

Kommentera

