Systerdag på Fillmore

DSC_0291DSC_0289En dag hade jag Emilie alldeles för mig själv. Då tog vi bussen till Fillmore street och gick i de fina affärerna däromkring. Vi inledde med det här cupcake-stället.

DSC_0315Och snubblade ganska snart därpå in i denna lilla pysselpärla.

DSC_0296_2 DSC_0294 kopiaAlltså, de hade ett helt amazing stämpel-sortiment! Vi tillbringade säkert två timmar där. Och spenderade kanske etthundra dollar. Helt klart värt!

DSC_0312Nöjd storasyster.

DSC_0311DSC_0309Vi speglade oss litegrann i en julkula och promenerade vidare på fina Fillmore.

DSC_0305 DSC_0303 DSC_0301Där fanns flera design- och möbelaffärer att gotta sig i. I en hittade jag Rörstrands-porslin som jag har hemma!

DSC_0307Och i en annan en serie tavlor med arkitektiga SanFran-motiv som jag eventuellt inte kommer kunna låta bli att släpa med mig hem.

DSC_0318Sedan såg vi La Boulange. Det var kärlek vid andra ögonkastet – för det finns visst en filial på Cole Street som jag kikat in i tidigare. Men kärlek var det!

DSC_0335DSC_0324Vi lät oss förföras av vackra fönster och maräng med rosensmak.

DSC_0330Och delade på en hummus-tomat-och-avokado-smörgås med stekt potatis.

DSC_0348 DSC_0352Sedan tog vi den här mandelcroissanten med oss hem och kröp upp i soffan för fortsatt systermys. En riktig kvalitetsdag, helt enkelt.

6 comments

    • the berkeley blog

      Visst är det😀 Åhh, jag vill ju. Men problemet är att de liksom inte är planscher som går att rulla ihop, utan riktiga ”hårda” litografier.. blir svårt att transportera. Får klura på saken.

  1. Emilie

    Bæsta dagen, bæsta syrran! Tack før detta fina inlægg🙂 Hoppas du fortsætter gå på fina gator och mysiga caféer før oss båda❤ Jag ska jobba på ett kreativt kort til dig med våra nyinkøpta stæmplar!
    PUSS
    Ps. Håller med Jullan, skitsnygga tavlor – køp ;-p

Kommentera

