Emilie & Martin!

IMG_1593Och så en vacker dag i mitten av januari anlände de här två favoriterna (storasyster med man) iförda matchande travelsuits.

Photo 11-01-13 01.04.11Det var ren lycka. Jag har saknat henne så mycket!

DSC_0092 DSC_0101Vi inledde vistelsen med att utforska Levi´s-rean trots nio timmars jetlag.

DSC_0125 DSC_0137Nästa dag spanade vi in the Castro.

DSC_0139 DSC_0141Där fanns många fina hus för min arkitektsyster att inspireras av.

DSC_0120Samt många herrbutiker och hundfrisörer. Här bor ju många män med hundar.

Photo 11-01-13 01.40.17 DSC_0147Sedan körde vi mot the Mission men stannade till vid fina Mission Dolores Park.

DSC_0153I the Mission fanns även dambutiker.

DSC_0157 DSC_0158 DSC_0163Som denna, med vintage-kosher-tvål, gamla klänningar och ljusblå glasvaser.

DSC_0177På kvällen gick vi på shabbes med Daniel och hans föräldrar och avslutade med middag på en italiensk vinbar. Det här jazzbandet med lappförsedd sångare spelade en fin version av ”All of me” som Emilie och jag sjöng med i för fulla halsar. Och det var allt för den här gången!

10 comments

  1. Emilie

    Iiihhh tack systersöt för detta FINA inlägg! Saknar dig massor redan❤ Systrar + SanFran = BÄST
    Här kommer även en kall hälsning (-10C) från Chicago som är sista stoppet på vår roadtrip. Hoppas din skolstart gått galant! Puss

    • the berkeley blog

      OCH JAG SAKNAR DIG!!! Du är världens bästa, i hela världen… Så känner jag helt enkelt😀
      Skolstarten har gått förvånansvärt bra! Berättar mer i mail/på skype. Ta hand om er i kylan! Pussar❤

  2. lidia dayan

    Härligt att se vad lyckliga ni är tillsammans, vilka stora leenden!! Ni är ”All of me”,jiji, tusen pussar från mamma

  3. Moa

    Hej!!! Jag tycker din blogg är så himla bra! Är just nu utbytesstudent i lawton, oklahoma och i slutet av maj kommer mina föräldrar komma hit och då ska vi förhoppningsvis flyga till san fransisco och sen bila till los angeles och jag undrar om du har tips på vad man borde se!? Vill, efter att jag såg det i din blogg, besöka castro-området, helt klart! Något mer man verkligen borde se??? KRAM

    • the berkeley blog

      Hej Moa! Vad glad jag blir! Spanade in din blogg nu och tyckte den var superfin &”arty”.

      Mellan SanFran och LA får ni inte missa att stanna i Carmel (i norra delen av Kalifornien) och Santa Barbara (i södra Kalifornien). Highway One (alltså en väg som går längsmed Kaliforniens kust) är otroligt vacker mellan typ San Simeon och Santa Cruz. Det går rätt långsamt om man ska köra den hela vägen, men ta åtminstone en sträcka där. Ett bra lunchställe längsmed Highway One är ”Nepenthe” i Big Sur. Galen utsikt.

      SanFran: Det är väl ingen risk att ni missar Golden Gate Bridge, men måste ändå påminna. Åk gärna över till andra sidan och upp på någon utsiktsplats så att man ser alltihop ovanifrån. Förutom Castro är the Mission också trevligt (OBS, endast väster om Mission street, österut blir det mer sketchy). I nordvästra SanFran (Richmond och däromkring) finns en massa lyxhus och kändisar och det tycker jag om. Restaurang-tips där är ”Cliff House” som har utsikt över Stilla Havet. Fillmore Street mellan ungefär Bush Street och Washington Street är väldigt mysigt med restauranger och second hand-affärer etc. Golden Gate Park är väldigt fin att promenera i. Om ni är i södra delen kan ni äta på ”Park Chow” (skön ”American comfort food”).

      Jag tänkte sätta ihop en ordentlig SanFran guide till bloggen någon gång men går liksom fortfarande och samlar på mig tips. Så håll utkik! Lära i alla fall vara klar innan maj🙂
      Kram!

Kommentera

