Ledig lördag i Sanfran

Tog en paus från midterm-plugget med en ledig lördag i Sanfran. Godmorgon, Ferry Building!


Jag hade med mig dessa två.

På andra sidan Ferry Building fanns havet!

Och stans bästa Farmers Market, med bland annat hortensior…


smarriga bakverk…

och färska kryddor!

Daniel matchade parasollerna.

Det fanns även betor av alla de slag…

och stora vindrivor.

Vi hade prickat in en fantastisk dag med fint väder och livemusik. Det är Bay Bridge som syns i bakgrunden.

Efter att ha tittat på all mat blev vi hungriga.

Så vi köpte lunch och dukade upp en liten picknick på trädäcken.

Här har ni oss! Och Sanfrans skyline i bakgrunden.

När vi var mätta och belåtna gick vi in och tittade i själva Ferry Building. Där fanns bland annat dessa så kallade ”cake-pops”;

och keramik;

Men även sötsaker!

Kakor i prickig cellofan;

Rosa maränger;

Karamelliserade popcorn;

Och så cupcakes förstås!

Sedan gick vi till City Lights Bookstore – en fin och gammal och känd bokhandel på Columbus Avenue.

Såhär såg den ut inuti. Massor av fina arkitekturböcker och snygga klassikerupplagor.

Hejhej!

Sedan gick vi till Chinatown!

Och jag hittade den här flaggan igen.

I Chinatown fanns bland annat små flamingos;

Målat porslin;

och glimmande stenar.

Vi gick vidare mot Union Square.

…och Cheesecake Factory på Macy’s takterass!

Vad sägs om ”caramel pecan turtle cheesecake”?

Eller ”wild blueberry white chocolate cheesecake”?

Efter att ha vinkat av Maria gick Daniel och jag och såg ”Argo” på bio. Den handlade om hur USA försökte få ut sin ambassadpersonal från Iran under revolutionen 1979 genom att låtsas att personalen var del i ett hollywoodfilmteam! Galen (och sann) historia som blev en sjukt spännande film!

11 comments

  1. kitten

    Åh jag blir ännu mer sugen nu, snart kommer jag, och sånna där cake-pops, var de goda? elelr ni aknske inte smakade? jag har alltid velat veta hur en sån smakar, oh cheesecake factory ska vi ju absolut gå på:) Ni är så fina, PUSS<3

    • the berkeley blog

      Åååh, nästan bara en vecka kvar nu!😀 Vi smakade inte, men jag frågade och killen som jobbade där sa att de är ”soft and sweet”, typ som en kaka! Cheesecake factory är ett måste… ser så mycket fram emot att ta med dig dit!!😛 <3<3<3

  2. lidia dayan

    Kära lilla älskling,
    Vad fina bilder!, det var just då vi pratade, när ni var på Cheesecake!
    Ni ser mycket nöjda och lyckiga ut! Jag saknar dig så mycket, och det glädjer mig att allt är så fin och ni upplever så härliga stunder. San Francisco är en mycket vacker stad, sett med dina foton🙂 Daniel ser tufft ut med solglasögon, och bokhandeln ser ut som en bibliotek, riktigt snygg! Och Elisi, sötast i världen!!
    tusen pussar och sköt om dig (Michael hälsar och kramar med, och vi ska på lördag till Emilie,,,)
    mamma

    • the berkeley blog

      Exakt! Den här dagen var verkligen full av härliga stunder som jag kommer leva länge på. Annars sitter jag bara och pluggar inomhus. Jag saknar er också jättemycket! Hälsa Em & M! Pussar

  3. Christina

    Återigen en serie fantastiska bilder där man känner dofterna från kryddorna och de gräddiga smakerna från de smaskiga desserterna.
    Detta behövde ni båda två i plugg och arbetsstressen eller hur?

  4. Jullan

    Den där cheesecake factory var jag också på en gång i tiden, men jag åt ingen cheesecake vilket jag ångrar. Tror jag åt pasta eller nåt. Puckat av mig, det där ser ju supersmarrigt ut!

  5. Pingback: Honung, sjölejon, avsked « THE BERKELEY BLOG

Kommentera

