Mera födelsedag

1: Mina födelsedagar varar märkligt nog ofta minst en vecka – med olika slags uppvaktning några dagar före, en dag som är själva födelsedagen, och så några dagar efter. Som ni sett var det här året inte direkt sämre, med hela tre dagars firande i Las Vegas (!). Men redan innan vi åkte hann jag få ett grönt födelsedagspaket från Daniels föräldrar med världens finaste pärlarmband. 2: Sedan fick jag ett paket från Emilie med massor av fina kläder, glittrande örhängen och tuggummin. 3: När jag kom hem från Vegas på födelsedagskvällen, väntade ett paket på sängen och en flaska vin på skrivbordet. Paketet var inslaget i New York Times-tidningspapper och innehöll ett prickigt tjusigt middagskit från Maria. Vinet stod mina söta roomates för. Några dagar senare kom ytterligare ett paket från familjen, som på grund av lite omkullkastade sifferkombinationer hamnat på villovägar. Det innehöll Marabouchoklad, höstens tjockaste ELLE-nummer och långa fina brev. Är så tacksam över att det hittade rätt. 4, 5: Fint va! 6: Den 10 september var det Marias tur att fylla år. Jag uppvaktade med mint-te, macarons från San Francisco och romantisk ballong.

Förutom allt detta fick jag massor av fina födelsedagshälsningar på mail och facebook. STORT TACK!
(Tack för hälsningar och presenter, men framförallt för att ni finns. Ni känns extra nära och kära när jag är såhär långt hemifrån.)

One comment

  1. Michael Karlsbad

    Ja lilla äskling, det ser ut att det gick bra att fira din födelsedag på så fina ställen!
    Vi undrade om vår lilla symboliska opretentiösa paket hade hittat till dig. det dröjde men le voilà!
    Mycket fina collage över alla presenter, du är en duktig fotograf…Vi glädjer oss att se det DU ser.
    Hoppas ni hittar en trevlig familj att fira Rosh Hashaná med. vi ska vara hos Mazal på söndag och hos Emilie på måndag.På tisdag morgn är vi på gogan i Helsingborg´
    Shaná Tová till den sötaste av alla!!.
    Tusen pussar från mamma

Kommentera

